مداحی

مداحی

مداحی

مداحی

  • ۰
  • ۰

ما مناسبت‌های زیادی در کشورمان داریم که در آن‌ها مداحی و نوحه سرایی اجرا می‌شود. برای مثال ده روز اول ماه محرم و تاسوعا و عاشورا ، ایام صفر و اربعین ، ایام فاطمیه به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) ، شب‌های قدر و ماه رمضان و  شب‌های شهادت ائمه (ع) و اهل بیت . این موضوع باعث شده است که با افزایش تعداد و درخواست مداحان در کشور مواجه شویم.  در این نوشتار قصد داریم تا شما را با سه تن از برترین و مطرح ترین مداحان کشور آشنا کنیم پس تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید.

 

مهدی رعنایی

اگر تا به حال به دنبال دانلود مداحی بوده اید، حتما با نام مهدی رعنایی به عنوان یکی از مطرح ترین مداحان کشور آشنا شده اید. مهدی رعنایی متولد سال ۱۳۶۱ خورشیدی در اصفهان است. او هنگامی که تنها ۶ سال داشت سرودهای انقلابی را می‌خواند و پدر وی که مرد خوش ذوقی بود، صدای او را ضبط کرده و هنوز هم آن‌ها را نگه داشته است. از آنجایی که پدر مهدی رعنایی علاقه زیادی به قرآن هم داشته است، به همین خاطر پسرش هم به این سمت و سوی گرایش پیدا کرد. از جمله افرادی که وی را در این راه تشویق کرده اند ، مجید صابری بوده است که خود از مداحان سطح بالای اصفهان بوده است. او در زمینه ساخت و ساز فعالیت دارد و امرار معاش او به این طریق است اما قبلا کار پوشاک انجام می‌داد و این علاقه کودکی وی بوده است. او سبک جوان پسندانه را در اکثر کارهای خود استفاده کرده است.

جواد مقدم

جواد مقدم مداح معروف کشور است که در سال ۱۳۵۹ خورشیدی در تهران متولد شده . او در یکی از رشته ‌های هنری در دانشگاه آزاد فارغ التحصیل شده است. یکی از دلایل مشهور شدن وی سبک‌های خاصی است که او در نوحه خوانی سرلوحه خود قرار داده است. از جمله مهم‌ترین اساتید وی در زمینه مداحی می‌توان محمدرضا مقدم و مرحوم نادعلی کربلایی را نام برد. او در برخی از آثار خود از ریتم آهنگ‌های پاپ هم استفاده کرده است. او علاوه بر مداحی کار تهذیب هم انجام می‌دهد و گاهی نمایشگاه‌هایی هم برپا می‌کند.

 حاج حسین سیب سرخی

حسین سیب سرخی متولد در سال ۱۳۵۴ خورشیدی در تهران متولد شد. او دارای مدرک دیپلم است و تحصیلات دانشگاهی ندارد. از نکات جالب وی این است که به شدت از گفت و گو و مصاحبه فراری است. او سه برادر به نام های مجید ، عباس و سعید دارد که مجید هم مداح بوده اما در سال ۱۳۸۹ خورشیدی به خاطر بیماری از دنیا رفت. خانواده آن‌ها به طور کلی مذهبی بودند و حسین از همان دوران جوانی در هیئت ها حضور پیدا می‌کرد.

  • ۹۹/۱۰/۲۶
  • admin reza

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی