مداحی

مداحی

مداحی

مداحی

  • ۰
  • ۰

می‌توان مداحی را یکی از بارزترین هنرهای نمایشی مذهبی در ایران دانست. در گذشته این کار به صورت نقالی و پرده خوانی انجام می‌شد. اما این روزها شکل و شمایل متفاوتی گرفته است. یه نفر به عنوان مداح در مراسم مذهبی ، روضه می‌خوانند و سایر افراد حاضر بر سینه می‌کوبند و عزاداری می‌کنند. در این نوشته قصد داریم تا تعدادی از معروف ترین مداحان ایرانی را به شما معرفی کنیم. پس تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید.

 

میثم مطیعی

مداح جوان و تحصیل کرده و دارای مدرک دکتری است . او در سال 1363 خورشیدی متولد شده است و در دانشگاه امام صادق (ع) تحصیل کرده است. او در سال 1394 مدرک دکتری خود را در رشته علوم قرآنی گرفت. مسیر شهرت او زمانی شکل گرفت که او در سال 1389 در حضور عده ای از دانشجویان و آیت الله خامنه ای مداحی کرد. موفقیت های او ادامه پیدا می‌کند تا جایی که آیت الله خامنه‌ای درباره مداحی میثم مطیعی گفتند که این چیزی است که ما از مداحی می‌خواهیم. این مداح اصولا در هیات مداحی می‌کند. اولی هیئتی است به نام میثاق شهدا که برای دانشجویان امام صادق(ع) است. هیات دیگر در میدان منیریه قرار دارد.

حاج حسن خلج

حسن خلج یکی دیگر از معروف ترین مداحان ایران است که بیشتر به خاطر نداشتن ریش معروف شده است. او در سال 1345 خورشیدی در تهران متولد شده. خانواده او معمولی بودند و او بعد از انقلاب در مراسم های مذهبی کوچک شروع به مداحی کرده بود. مادر او زن مذهبی بوده و به همین خاطر روی پسرش تاثیر زیادی گذاشته بود.  او هم اکنون 3 فرزند دارد و همسر او در سال 1390از دنیا رفت. او در رابطه با مداحی گفته است که نگاه به مداحی مانند نگاه به سایر هنرها شده اما مداحی هرگز یک شغل نبوده است. او گفته است که به موسیقی اصیل و سنتی علاقه مند است و سعی می‌کند گاهی از آن ها استفاده کند.

  • ۹۹/۱۰/۲۶
  • admin reza

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی