مداحی

مداحی

مداحی

مداحی

  • ۰
  • ۰

مداحی اهل بیت(ع)، توفیقی بزرگ بوده و مقامی بالاست. هم دارای جایگاهی بالا در جامعه است و همچنین تأثیر زیادی نیز بر افراد جامعه از کودکان تا افراد مسن می گذارد. مداح کیست، برای آغاز مداحی باید چه کرد، چه قدر تسلط به اشعار مداحی نیاز است و نحوه مداحی خوب او چگونه است؟ در ادامه با ما همراه باشید. برای ورود به سایت مداحی جهت دانلود جدیدترین مداحی ها اینجا کلیک کنید.

امروزه در بعضی از مراسمات و به ویژه در مراسم های عزاداری ماه محرم شاهد برگزاری مجالسی تهی از محتوای غنی عاشورایی هستیم. این یکی از آسیب‌های بسیاری است که در ایام سوگواری سالار شهیدان، ابا عبدلله‌الحسین(ع) آن را نشانه گرفته است.

در این برهه مهم نقش مداحان و سخنان آن ها پررنگ تر از همیشه خواهد بود. آن ها باید با محتوا، لحن و نحوه ادای کلام موثر محتوای جلسات و هیئت‌های مذهبی را حفظ کرده و سعی در ارتقا آن داشته باشند. خودداری از ورود برخی شبهه و خرافات مربوط به عاشورا در این گونه مراسم برای تداوم نهضت محرم و عاشورا یک نیاز اساسی است.

از راه های اصلی افزایش کیفیت مداحی ها رعایت اصولی است که همه مداحان باید آن را رعایت کنند. مداح برای اینکه توانایی اجرای مراسم را به خوبی داشته باشد، باید خود به موضوع اعتقاد راسخ داشته و اطلاعات کافی مرتبط با آن را نیز از منابع مختلف گردآوری کرده باشد.

حضرت محمد (ص) می فرمایند:«در انسان پاره گوشتى است که اگر آن سالم و درست باشد، دیگر اعضاى بدنش هم با آن سالم می مانند و هرگاه آن بیمار شود، دیگر اعضاى بدنش بیمار و فاسد مى‌‏گردند، آن پاره گوشت، قلب است"«. مداح اهل بیت در زدودن سنگدلی مخاطبان و شنوندگان خود نقشی بسیار مهم دارد.

یک مداح با استفاده از اشعاری حماسی و انقلابی، که روایتگر اهداف دین و یادآور تمامی جان‌نثاری و فداکاری های قهرمانانه شهدای اسلام است، اعضای جامعه را آگاه می کند و چشم و گوش افراد مومن و انقلابی را در برابر آلودگی و پلیدی ها باز می‌کند.

  • ۹۹/۱۰/۲۶
  • admin reza

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی